EN ÇOK BOŞ BIRAKILAN SORULAR
Soruların boş bırakılma düzeylerini belirlemek için her bir sorunun kitapçıktaki sırası dikkate alınarak soruları boş bırakan öğrencilerin oranları hesaplandı. Öğrenciler en çok yüzde 28.99 oranla matematik testindeki soruları boş bıraktı. Matematiği yüzde 6.25 oranla fen bilimleri;, yüzde 4.42 oranla yabancı dil testi izledi. Sözel bölümde yer alan Türkçe, T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük ile din kültürü ve ahlak bilgisi testlerinde soruların boş bırakılma oran ortalamaları yüzde 2´nin altında kaldı. Özellikle matematik testinde ortalama ham puan ortalamasının görece düşük olmasının önemli nedenlerinden birisinin bu testte soruların boş bırakma oranlarının yüksekliği olduğu değerlendirildi.
KIZ ÖĞRENCİLER MATEMATİK DIŞINDA TÜM TESTLERDE DAHA BAŞARILI
Öğrencilerin testlerdeki ham puan ortalamalarının cinsiyete göre değişimi incelendi ve kız öğrencilerin ortalama puanlarının matematik dışındaki tüm testlerde erkek öğrencilerden daha yüksek olduğu belirlendi. Kız öğrencilerin erkek öğrencilerle kıyasla en başarılı oldukları testler Türkçe ve yabancı dil oldu. Ortalama ham puanları arasındaki farkın en düşük olduğu test ise matematik olarak belirlendi.
ANNE VE BABA EĞİTİMİ ARTTIKÇA ÖĞRENCİNİN BAŞARISI DA ARTIYOR
Raporda, anne ve baba eğitim düzeyi ile öğrencinin sınav puanları arasındaki ilişki de incelendi. Elde edilen sonuçlar, anne ve baba eğitim düzeyleri yükseldikçe ortalama merkezi sınav puanlarının da belirgin şekilde arttığını gösterdi. Anne eğitim düzeyi ilkokul olan öğrenciler ile lisansüstü olan öğrencilerin ortalama merkezi sınav puanları arasında 60 puandan fazla fark bulundu. Ortalama merkezi sınav puanları arasındaki benzer düzeyde fark, baba eğitim düzeylerinde de gözlendi.
OKUL BAŞARI PUANLARIYLA SINAV PUANLARI UYUMLU
Öğrencilerin ortaokulda gösterdikleri akademik başarının bir göstergesi olan okul başarı puanları (OBP) ile merkezi sınav puanları arasındaki ilişki de raporda incelendi. İki puan türü arasındaki ilişkiyi incelemek için korelasyon katsayısı hesaplandı, OBP ile merkezi sınav puanları arasında güçlü ve pozitif bir ilişki bulundu. OBP´lerin merkezi sınav puanına eklenmesi durumunda öğrencilerin başarı sıralamalarının nasıl değiştiğinin belirlenmesi için başarı sıralamasında ilk 1000, 1001-5000, 5001-10000, 10001-100000, 100001-500000 ve 500001 ve sonrası düzeylerinde bulunan öğrenciler üzerinde simülasyon çalışması gerçekleştirildi. Çalışma sonucunda, OBP´lerin eklenmesi durumunda ve mevcut durumda öğrencilerin aynı başarı düzeylerinde bulunma oranlarının yüzde 95´in üzerinde olduğu belirlendi. Bu sonuç, OBP´lerin merkezi sınav puanının hesaplanmasında kullanılmasının başarı sıralarında büyük bir değişiklik oluşturmadığını gösterdi.
OKUL TÜRLERİNE GÖRE SINAV PUANI ORTALAMASI
Yerleşen öğrencilerin yüzde 83.97´si devlet okullarından, yüzde 16.03´ü ise özel okullardan mezun oldu. Devlet okullarından mezun olup yerleşen öğrencilerin sınav puanı ortalaması 339.94; özel okullardan mezun olup yerleşen öğrencilerin sınav puanı ortalaması ise 380.55 oldu. Tüm lise türlerine, devlet okullarından merkezi olarak yerleşen öğrencilerin oranı, özel okullardan yerleşen öğrencilerin oranından daha yüksek oldu. Devlet okullarından mezun olan öğrencilerin yerleşme oranının yüzde 90´ın üzerinde olduğu lise türleri mesleki ve teknik Anadolu lisesi ve Anadolu imam hatip lisesi, özel okul mezunlarına ait yerleşme oranlarının en yüksek olduğu iki lise türünün Anadolu lisesi ve fen lisesi olduğu belirlendi.
Adres:
Nene Hatun Mahallesi Yaver Sokak No55 Arnavutköy / İSTANBUL
Telefon
02125976515